Jouw woning is niet enkel beschermd tegen schade door brand. Je geniet een veel uitgebreidere bescherming. Zo krijg je bijvoorbeeld ook een vergoeding met onze brandverzekering Multirisk Woning in de volgende situaties:
Maar wat als er een losliggende dakpan naar beneden valt op de auto van je buur? De schade aan anderen en hun goederen wordt vergoed. Ook jouw burgerlijke aansprakelijkheid is dus gewaarborgd!
Wordt niet verzekerd:
Je aandeel in elke schade bedraagt € 263,44 (geïndexeerd, volgens index juni 2019).
Wij waarborgen geen enkele schade die je oploopt waarvoor je niet de gevraagde preventiemaatregelen genomen hebt, in zoverre er een oorzakelijk verband is met de schade.
De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de IPID voor je een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.
Federale Verzekering biedt je, via haar partner Europ Assistance, bijstand - inbegrepen in de premie - aan, waar je terecht kan voor: advies van een expert in verband met maatregelen die je moet nemen bij een schadegeval, het contacteren van een vakman die maatregelen kan treffen om de schade te beperken, het bewaken van een beschadigd gebouw, het zoeken van een tijdelijk onderkomen, de repatriëring van de eigenaar die zich in het buitenland bevindt op het moment van het schadegeval…
Wanneer jouw sleutels gestolen of verloren geraakt zijn, of je kan je huis niet meer binnen door een beschadigd slot, dan stuurt Federale Verzekering een slotenmaker en betalen wij de factuur, tot een bedrag van € 300. Bel naar het nummer 02 509 0800.
Het huis of appartement dat je tijdens jouw vakantie huurt wordt automatisch én gratis meeverzekerd, voor dezelfde waarborgen als jouw eigen woning. Ook de verzekering van het kot dat je huurt voor jouw studerende zoon of dochter, en zelfs van de zaal of van de tent die je huurt voor een familiefeestje, wordt je gratis aangeboden.
Heb je een lek waardoor er water wegloop dat schade veroorzaakt en pas nadien merk je op dat je waterfactuur de hoogte in gaat? Of loopt de stookolie door een breuk in de leiding of in de tank, in de bodem? Dan sturen wij een expert langs om het lek te dichten. Wij komen ook tussen om de schade te herstellen en wij nemen de verhoging van je factuur ten laste. De grondsanering voor het verwijderen van de stookolie is verzekerd tot € 12.500!
Probeert er een dief binnen te breken? Dan wordt de schade die hij toebrengt aan jouw woning sowieso vergoed door de brandverzekering Multirisk Woning! Maar wil je de inhoud van je woning ook beschermen tegen diefstal? Sluit dan zeker de bijkomende waarborg “Diefstal” af. En je tuinmeubels en robotmaaier zijn meteen meeverzekerd, ook als ze buiten blijven staan.
Voeg de waarborg Rechtsbijstand toe aan je polis. De kosten van de advocaten en van de experts die jou zullen verdedigen voor de rechtbank tegenover het Openbaar Ministerie of tegen een derde bij schade aan jouw gebouw, worden op deze manier vergoed. Je kan ook op onze Rechtsbijstand rekenen om een einde te maken aan een problematische situatie die schade veroorzaakt aan jouw gebouw door nalatigheid van een buur of een derde.
Op dit product is het Belgische recht van toepassing.
Indien de verzekeringnemer een consument is: Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst. Je kan als verzekeringnemer de overeenkomst ook opzeggen op eender welk moment na het verstrijken van 1 jaar na aanvang van de overeenkomst, mits je een opzegtermijn van 2 maanden respecteert.
Indien de verzekeringnemer geen consument is: Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst.
Ontdek de segmentatiecriteria voor onze verzekering Multirisk Brand.
Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:
Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - beheer.klachten@federale.be
Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be
Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen.
Maak vrijblijvend een simulatie en onderschrijf in enkele minuten
Tel: 02 509 04 11
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Tel: 0800 14 200
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.
De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.
Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24,
7 dagen/7 !
Meld je aan | Heb je nog geen MY FEDERALE ? Vraag het hier aan > |