?
Hulp nodig?
Gaan

Multirisk Brand Woning

Bescherm je huis of appartement met onze brandverzekering Multirisk Woning. Deze verzekering kan er voor zorgen dat je financiële problemen vermijdt. Deze brandpolis verzekert niet alleen de schade door brand, maar ook water- en stormschade, glasbreuk, en zoveel meer. Het is een absolute must, of je nu eigenaar of huurder bent. Lees zeker verder!
particulieren-woning-10jarige.aansprakelijkheid

Wat houdt dit in voor u?

  • Een financiële vergoeding bij schade aan je woning en meubilair, door brand, water, stookolie, overstroming, glasbreuk, vandalisme aan het gebouw, enz.
  • Een gratis nummer waarop je 24u/24 kan bellen om de nodige maatregelen te nemen bij een schadegeval
  • Ook als je je huissleutels verliest sturen wij een slotenmaker om jou te helpen 
  • Wij verzekeren automatisch jouw aansprakelijkheid als tijdelijke huurder op een ander adres dan je verzekerd hoofdverblijf
  • De extra kosten wegens de toepassing van nieuwe bouwnormen worden in jouw schadevergoeding inbegrepen
  • Zonnepanelen, tuin, tuinmeubels, zonnetenten, … ze zijn verzekerd!
     


Waar dient u op te letten?

  • Diefstal van de inhoud van je woning is niet inbegrepen in de basiswaarborgen, we raden je evenwel aan een bijkomende waarborg te ondertekenen voor dit risico
  • Bij elk schadegeval is er een eigen risico van toepassing, behalve voor de bijstand 
  • Als er een aanpassing van het gebouw is, en die heeft een belangrijke impact op de waarde van het gebouw of op het risico (zoals bv. de plaatsing van zonnepanelen, het aanleggen van een zwembad, de inrichting van een zolder, …), mag je dit niet vergeten aangeven
  • Check geregeld het bedrag waarvoor je je inhoud hebt verzekerd: als je waardevolle goederen koopt, kan het zijn dat de bescherming niet hoog genoeg ligt
     

Onze troeven

 

 

 

Wat is er verzekerd? 

 

Jouw woning is niet enkel beschermd tegen schade door brand. Je geniet een veel uitgebreidere bescherming. Zo krijg je bijvoorbeeld ook een vergoeding met onze brandverzekering Multirisk Woning in de volgende situaties:

  • een waterleiding die barst of water dat binnendringt via je dak en je parket kapot maakt
  • een zware storm waardoor een deel van je dak wegwaait
  • een hevige hagelbui waardoor je glazen of plastic koepel kapot is
  • een auto die tegen je gevel rijdt
  • een overspanning op het elektriciteitsnet waardoor je elektrische toestellen beschadigd zijn
  • tijdens het stofzuigen tegen je tv botsen waardoor het glas breekt
  • een boom die op je dak valt: zowel je dak als jouw beschadigde zonnepanelen worden vergoed

Maar wat als er een losliggende dakpan naar beneden valt op de auto van je buur? De schade aan anderen en hun goederen wordt vergoed. Ook jouw burgerlijke aansprakelijkheid is dus gewaarborgd!  

 

 

Wat is er niet verzekerd? Zijn er beperkingen?

 

 

Wordt niet verzekerd:

  • Schade die jij of een andere verzekerde moedwillig toebrengt
  • Schade die zich opnieuw voordoet omdat je de oorsprong van een eerder schadegeval niet hebt weggewerkt
  • Schade door slecht onderhoud
  • Schade aan ruïnes of aan gebouwen bestemd voor afbraak
  • Schade die puur esthetisch is

 

Je aandeel in elke schade bedraagt € 263,44 (geïndexeerd, volgens index juni 2019). 

Wij waarborgen geen enkele schade die je oploopt waarvoor je niet de gevraagde preventiemaatregelen genomen hebt, in zoverre er een oorzakelijk verband is met de schade.

 

De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de  IPID voor je een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.

Lees deze pagina aandachtig. Dan kan jij een simulatie maken en onderschrijven

Inbegrepen in jouw premie!

Bijstand 24u op 24

Federale Verzekering biedt je, via haar partner Europ Assistance, bijstand - inbegrepen in de premie - aan, waar je terecht kan voor: advies van een expert in verband met maatregelen die je moet nemen bij een schadegeval, het contacteren van een vakman die maatregelen kan treffen om de schade te beperken, het bewaken van een beschadigd gebouw, het zoeken van een tijdelijk onderkomen, de repatriëring van de eigenaar die zich in het buitenland bevindt op het moment van het schadegeval…

Sleutels verloren? Wij sturen je een slotenmaker

Wanneer jouw sleutels gestolen of verloren geraakt zijn, of je kan je huis niet meer binnen door een beschadigd slot, dan stuurt Federale Verzekering een slotenmaker en betalen wij de factuur, tot een bedrag van € 300. Bel naar het nummer 02 509 0800.

Je vertrekt op vakantie?

Het huis of appartement dat je tijdens jouw vakantie huurt wordt automatisch én gratis meeverzekerd, voor dezelfde waarborgen als jouw eigen woning. Ook de verzekering van het kot dat je huurt voor jouw studerende zoon of dochter, en zelfs van de zaal of van de tent die je huurt voor een familiefeestje, wordt je gratis aangeboden.

Waterverlies? Of een verlies van stookolie?

Heb je een lek waardoor er water wegloop dat schade veroorzaakt en pas nadien merk je op dat je waterfactuur de hoogte in gaat? Of loopt de stookolie door een breuk in de leiding of in de tank, in de bodem? Dan sturen wij een expert langs om het lek te dichten. Wij komen ook tussen om de schade te herstellen en wij nemen de verhoging van je factuur ten laste. De grondsanering voor het verwijderen van de stookolie is verzekerd tot € 12.500!

een waardevolle tip

Probeert er een dief binnen te breken? Dan wordt de schade die hij toebrengt aan jouw woning sowieso vergoed door de brandverzekering Multirisk Woning! Maar wil je de inhoud van je woning ook beschermen tegen diefstal? Sluit dan zeker de bijkomende waarborg “Diefstal” af. En je tuinmeubels en robotmaaier zijn meteen meeverzekerd, ook als ze buiten blijven staan.

Rechtsbijstand

Voeg de waarborg Rechtsbijstand toe aan je polis. De kosten van de advocaten en van de experts die jou zullen verdedigen voor de rechtbank tegenover het Openbaar Ministerie of tegen een derde bij schade aan jouw gebouw, worden op deze manier vergoed. Je kan ook op onze Rechtsbijstand rekenen om een einde te maken aan een problematische situatie die schade veroorzaakt aan jouw gebouw door nalatigheid van een buur of een derde. 

Wettelijke bepalingen

 

Op dit product is het Belgische recht van toepassing.

Indien de verzekeringnemer een consument is: Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst. Je kan als verzekeringnemer de overeenkomst ook opzeggen op eender welk moment na het verstrijken van 1 jaar na aanvang van de overeenkomst, mits je een opzegtermijn van 2 maanden respecteert.

Indien de verzekeringnemer geen consument is: Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst. 

Ontdek de segmentatiecriteria voor onze verzekering Multirisk Brand.

Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:

Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - beheer.klachten@federale.be 

Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be

Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen. 

Iedere beslissing om de Multirisk Brand Woning te onderschrijven, moet gebaseerd zijn op een uitgebreid onderzoek van het IPID en de algemene voorwaarden. Je vindt ze hieronder. 

 

 

Maak vrijblijvend een simulatie en onderschrijf in enkele minuten

Hoe kunnen we je helpen?

Via telefoon

Al klant:

Tel: 02 509 04 11

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u

Nog geen klant:

Tel: 0800 14 200

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u       

Ter plaatse

Zoek een kantoor of zetel

Jouw kantoor

 

Berekening premie

 

Aanvraag offertes

     

    Aanvraag offertes

    Jouw bescherming als klant

    Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.

    De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.

    Heeft u een klacht?
    Meer info

    Jouw persoonlijk toegang tot Federale Verzekering ?

    Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24, 
    7 dagen/7 ! 

     

    Meld je aanHeb je nog geen MY FEDERALE ?
    Vraag het hier aan >

    Onze schadeaangifteformulieren

    Je vindt ze hier!