Bijstand aan het voertuig en de verzekerde personen:
In geval van immobilisatie van jouw voertuig door pech, ongeval, brand, poging tot diefstal of vandalisme op de neemt de bijstandsverlener onder meer ten laste:
Je geniet ook, in de hierboven beschreven gevallen en in geval van diefstal, van:
In geval van kwetsuren of overlijden als gevolg van een verkeersongeval met het verzekerde voertuig worden ook het vervoer, terugkeer of medische repatriëring voorzien.
Bijstand aan personen
Als je kiest voor een formule waar ook de bijstand aan personen inbegrepen is (F-Selection), kan je bij ziekte of ongeval worden gerepatriëerd en worden je medische kosten in het buitenland, vergoed (zie hieronder de vergoedingsplafonds, in functie van de onderschreven bijstand).
Je medische kosten in België kunnen ook worden terugbetaald (max. € 5.000), als deze gemaakt worden in de 3 maanden volgend op de repatriëring na een medisch incident in het buitenland.
Zijn, onder andere, uitgesloten:
De verzekerde personen moeten gedurende 2 maanden voor het vertrek op reis medische stabiliteit aantonen.
De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de IPID (raadpleegbaar onderaan deze pagina) voor je een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.
Gaan bv. je kinderen op kamp? Dan genieten ook zij van onze bijstand!
Je bent aan het skiën of snowboarden en je valt zwaar op de piste? Deze waarborgen zijn ook opgenomen in de formule F-Selection.
Wij hebben 3 verschillende bijstandsformules, zodat je de bijstand kan kiezen die beantwoordt aan jouw noden. In deze handige tabel vind je een overzicht.
F-Mobility | F-Mobility CT* | F-Selection | |
Premie (1 voertuig) | € 96/jaar | € 119/jaar | € 140/jaar |
Per bijkomend voertuig | € 96/jaar | € 119/jaar | € 54/jaar |
Medische kosten | Neen | Neen | Tot € 1000 000 |
Vervangwagen | Ja, als de immobilisatie meer dan 4u bedraagt | Ja, een lichte vrachtwagen als de immobilisatie meer dan 4u bedraagt | Ja, als de immobilisatie meer dan 4u bedraagt |
Vergeet je wagen niet te verzekeren met onze B.A. Auto en Omnium en om een verzekering voor de bestuurder af te sluiten.
Op dit product is het Belgische recht van toepassing.
Distributeur: Federale Verzekering CV, BTW BE 0403.257.506, RPR Brussel, verzekeringsmaatschappij toegelaten onder de code 87, waarvan de maatschappelijke zetel zich bevindt aan de Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Verzekeraar: Europ Assistance Belgium, BTW BE 0738.431.009 RPR Brussel, Kantersteen 47, 1000 Brussel, Belgisch bijkantoor van Europ Assistance SA, verzekeraar naar Frans recht met maatschappelijke zetel te 2, rue Pillet-Will à 75009 Paris, France (451 366 405 RCS Paris), erkend onder code 0888 voor de takken 1,9,13,16 en 18 onder toezicht van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel.
Indien de verzekeringnemer een consument is: Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst. Je kan als verzekeringnemer de overeenkomst ook opzeggen op eender welk moment na het verstrijken van 1 jaar na aanvang van de overeenkomst, mits je een opzegtermijn van 2 maanden respecteert.
Indien de verzekeringnemer geen consument is: Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst.
Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:
Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - beheer.klachten@federale.be
Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be
Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen.
Tel: 02 509 04 11
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Tel: 0800 14 200
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.
De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.
Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24,
7 dagen/7 !
Meld je aan | Heb je nog geen MY FEDERALE ? Vraag het hier aan > |