De basiswaarborg van de verzekering Computer verzekert de schade aan uw computers, servers, maar ook andere elektronische (zoals bv. medische apparatuur, …) en zwakstroominstallaties door om het even welke oorzaak (er zijn natuurlijk uitsluitingen) en dit in geval van
Computers, elektronische en zwakstroominstallaties, uitsluitend voor professioneel gebruik, die gedefinieerd zijn in het contract
Sommige elementen van de verzekerde voorwerpen worden alleen verzekerd als andere delen van het voorwerp getroffen zijn door een (verzekerde) accidentele oorzaak. Dit geldt o.a. voor de delen die onderworpen zijn aan een versnelde slijtage of frequente vervanging, de delen in glas of ander gelijkaardig materialen, de matrijzen, clichés en vormen gebruikt in het kader van programmatie, back up of afdrukken.
De verzekerde voorwerpen zijn verzekerd bij schade door een accidentele gebeurtenis (om het even welke oorzaak, buiten specifieke uitzonderingen) en bij diefstal met braak, inklimming, geweld of bedreiging tegen een verzekerde.
Volgende kosten worden door Federale Verzekering terugbetaald aan de verzekerde:
Volgende oorzaken van schade zijn uitgesloten:
Er wordt een franchise per schadegeval toegepast. Het bedrag van deze vrijstelling wordt bepaald in het contract. De algemene voorwaarden bepalen hoe de vrijstelling wordt berekend.
Er wordt een afschrijving toegepast om de vergoeding (in nieuwvervangingswaarde) te bepalen wanneer het apparaat of de installatie als “totaal verlies” wordt beschouwd.
Bij onderverzekering (d.i. wanneer de door u bepaalde verzekerde waarde onvoldoend is ten opzichte van de nieuwwaarde van het verzekerd voorwerp) wordt de schadevergoeding verminderd in functie van het verschil tussen die twee waarden.
De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de IPID voor u een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.
U kunt ook kiezen voor de optionele uitbreiding Gevolgschade. U kunt zo de
Indien de verzekeringnemer een consument is: Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst. Je kan als verzekeringnemer de overeenkomst ook opzeggen op eender welk moment na het verstrijken van 1 jaar na aanvang van de overeenkomst, mits je een opzegtermijn van 2 maanden respecteert.
Indien de verzekeringnemer geen consument is: Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst.
Op dit product is het Belgische recht van toepassing.
Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:
Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - beheer.klachten@federale.be
Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - iinfo@ombudsman-insurance.be
Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen.
Tel: 02 509 04 11
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Tel: 0800 14 200
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Federale Verzekering stelt alles in het werk uw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van uw privéleven, het gebruik van uw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.
De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. U kunt deze segmentatiecriteria raadplegen.
Meer infoAlles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24,
7 dagen/7 !
Meld je aan | Heb je nog geen MY FEDERALE ? Vraag het hier aan > |