Wordt het slachtoffer gehospitaliseerd na het ongeval? Wij vergoeden de medische kosten.
Hij of zij kan niet meer werken gedurende een bepaalde periode, als gevolg van het ongeval? Dan voorzien wij een looncompensatie. Deze is wettelijk vastgelegd op 90% van het basisloon (met beperking tot het wettelijke loonplafond).
Zijn de letsels definitief? Wij keren een vergoeding (beperkt tot het wettelijke plafond) uit aan hem/haar of aan de familie.
Bij een overlijden, nemen wij de begrafeniskosten voor ons, evenals een levenslange rente voor de echtgeno(o)t(e), en de kinderen (zolang zij recht hebben op kinderbijslag).
De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de IPID (raadpleegbaar onderaan deze pagina) voor je een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.
De verzekering Arbeidsongevallen Huispersoneel is een verzekering die verplicht moet afgesloten worden als er huispersoneel bij jou aan de slag is, ongeacht het aantal werkuren.
Heb je geen verzekering arbeidsongevallen Huispersoneel afgesloten? Dan kan je beboet worden. Bovendien zal Fedris – het Federaal agentschap voor beroepsrisico’s – de kosten op jou verhalen
Betaal je jouw schoonmaakster met dienstencheques? Dan moet jij voor haar deze verzekering niet afsluiten.
Het personeel dat je occasioneel aanwerft, zoals bv. bij een receptie, op een familiefeest, tijdens de grote schoonmaak – en met een maximum van 30 werkdagen per verzekeringsjaar – is automatisch meeverzekerd in de verzekering Arbeidsongevallen Huispersoneel van Federale Verzekering.
De wet bepaalt dat elke persoon die manuele arbeid doet in de hoedanigheid van huispersoneel (poetsvrouw, tuinman…) onderworpen moet zijn aan de RSZ, ongeacht de gepresteerde uren, zelfs occasioneel. Huispersoneel dat occasioneel niet-manuele arbeid uitoefent (babysitting, het gezelschap houden van oudere personen…), zal – op enkele uitzonderingen na – niet onderworpen worden aan de RSZ. Meer info vind je op de website van de sociale zekerheid, www.socialsecurity.be.
Op dit product is het Belgische recht van toepassing.
Het betreft een contract met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode.
Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:
Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - beheer.klachten@federale.be
Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be
Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen.
Tel: 02 509 04 11
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Tel: 0800 14 200
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.
De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.
Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24,
7 dagen/7 !
Meld je aan | Heb je nog geen MY FEDERALE ? Vraag het hier aan > |