?
Hulp nodig?
Gaan

B.A. Auto

De verplichte verzekering B.A. Auto vergoedt de schade die de bestuurder (u of iemand anders) van de verzekerde voertuigen aan iemand anders berokkent wanneer hij aansprakelijk is voor een verkeersongeval.

Wat houdt dit in voor u?

  • Mogelijk gunstige voorwaarden voor uw wagenpark
  • Wij staan aan uw zijde: bijstand bij ongeval is inbegrepen in uw premie

Waar dient u op te letten?

  • In fout gesteld? Dan is de bestuurder niet verzekerd voor zijn eigen letsels
  • In fout en schade aan uw voertuig? De B.A. Auto verzekert dit risico niet, de Omnium doet dit wel

Brengt uw onderneming één of meerdere voertuigen in het verkeer (van personenauto's over bestelwagens tot vrachtwagens of zelfs werfmachines)? Dan is het een wettelijke verplichting om een verzekering B.A. Auto te nemen. Hierdoor wordt de schade die u (of de persoon die het voertuig bestuurt) bij een verkeersongeval veroorzaakt, door uw verzekering vergoed.

 

Onze troeven

 

Gunstige voorwaarden voor uw wagenpark

Wilt u uw wagenpark verzekeren? Bij Federale Verzekering kan uw onderneming van gunstige voorwaarden genieten. Neem contact op met uw adviseur om er een zicht op te krijgen.

Wij staan aan uw zijde

U kunt rekenen op bijstand dag en nacht zonder dat u daarvoor een toeslag op uw premie moet betalen*.

Wie wordt vergoed?

 

Als u of de bestuurder van uw voertuig aansprakelijk wordt gesteld voor een ongeval, vergoedt uw verzekering B.A. Auto de slachtoffers. Dit kan gaan om:

 

 

Wat is verzekerd?

 

Uw verzekering vergoedt de schade van de slachtoffers. Dit kan gaan om:

  • hun verwondingen en eventuele nadelige gevolgen (bv. aanpassing van de woning, zodat ze kan worden gebruikt door een persoon in een rolstoel)
  • materiële schade: voertuigen en hun inhoud, gebouwen, stadsmeubilair, wegeninfrastructuur,...

 

Wat is er niet verzekerd?

 

Schade die niet voortkomt uit het gebruik van uw wagen (bv. schade door goederen die u vervoert), of die voortkomt door een deelname van het verzekerde voertuig aan races of snelheidswedstrijden.

 

De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de IPID (raadpleegbaar onderaan deze pagina) voor u een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.

 

Welke extensie?

Omniumverzekering

De Omniumverzekering vergoedt de materiële schade aan uw voertuigen - ongeacht of u in fout bent of niet.

Meer info
  

Wilt u een premieberekening of offerte ontvangen? Klik dan hier of contacteer uw adviseur

 


Wettelijke bepalingen

 

Op dit product is het Belgische recht van toepassing.

Indien de verzekeringnemer een consument is: Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst. Je kan als verzekeringnemer de overeenkomst ook opzeggen op eender welk moment na het verstrijken van 1 jaar na aanvang van de overeenkomst, mits je een opzegtermijn van 2 maanden respecteert.

Indien de verzekeringnemer geen consument is: Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst. 

Ontdek de segmentatiecriteria voor onze verzekering B.A. Auto.

* Voorwaarden geldig voor personenauto's (voertuigen die ingeschreven zijn als auto's toerisme of zaken) en bestelwagens.

Heeft u een klacht?

Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:

Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - beheer.klachten@federale.be 

Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de
Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel
Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be

Deze bepalingen doen geen afbreuk aan het recht van de (Kandidaat-)Verzekeringsnemer om een rechtsvordering in te stellen.

 

Iedere beslissing om de autoverzekering te onderschrijven, moet gebaseerd zijn op een uitgebreid onderzoek van IPID en de algemene voorwaarden. Je vindt ze hieronder.

Hoe kunnen we u helpen?

Via telefoon

Al klant

Tel: 02 509 04 11

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u

Nog geen klant

Tel: 0800 14 200

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u       

Op afspraak

Zoek de adviseur uit uw regio

Uw persoonlijke adviseur

 


Uw bescherming als klant

Federale Verzekering stelt alles in het werk uw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van uw privéleven, het gebruik van uw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.

De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. U kunt deze segmentatiecriteria raadplegen.

Meer info

Jouw persoonlijk toegang tot Federale Verzekering ?

Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24, 
7 dagen/7 ! 

 

Meld je aanHeb je nog geen MY FEDERALE ?
Vraag het hier aan >

 

Onze schadeaangifteformulieren

Je vindt ze hier!